Virtùmedia gaat sales voor Lowlands verzorgen!

Deze zomer, van 20 tot en met 22 augustus, vindt de 29e editie van het iconische muziek- en cultuurfestival A Campingflight to Lowlands Paradise plaats. Virtùmedia is dit jaar voor het eerst verantwoordelijk voor de sales van de Daily Paradise - de dagkrant van het festival - en de website Lowlands.nl. Het inmiddels uitverkochte driedaagse festival trekt 60.000 muziek- en cultuurliefhebbers naar Evenemententerrein Walibi Holland in Biddinghuizen en is daarmee een van de bekendste en populairste festivals van Nederland.

Over Lowlands

Het gevarieerde, driedaagse programma van Lowlands speelt zich af in twaalf tenten en biedt het beste op het gebied van alternatieve muziek, theater, dans, comedy, literatuur, beeldende kunst en wetenschap. Lowlands genereert ieder jaar zeer veel (inter)nationale media-aandacht. Met de de eigen media – de dagkrant Daily Paradise en de website Lowalnds.nl – worden niet alleen de 60.000 Lowlandsbezoekers bereikt, maar ook de geïnteresseerden daaromheen. 

Wie bereikt u met uw advertenties?

Lowlandsbezoekers zijn cultureel breed geïnteresseerd en staan open voor nieuwe ervaringen. Ze bezoeken regelmatig concerten, musea en festivals en zijn daarin eerder trendsettend dan trendvolgend. Het grootste deel van het publiek is tussen 18 en 34 jaar met een nadruk op de leeftijdscategorie 18 – 24 jaar. Lowlanders zijn over het algemeen hoogopgeleid en komen uit heel Nederland naar het festival toe.

Daily Paradise (print, dagelijks)

Daily Paradise is de dagkrant van Lowlands en wordt dagelijks in een oplage van 20.000 exemplaren op de festivalcampings verspreid. Een redactie van zo’n 25 personen beschrijft de actualiteit op het festival, schrijft (publieks)recensies en blikt vooruit naar de volgende dag. Dit alles wordt aangevuld met prachtige fotografie en illustraties. De Daily Paradise is een echt verzamelitem: veel bezoekers nemen een complete set van drie kranten mee naar huis om ze later nog eens rustig door te lezen en te laten zien aan vrienden en huisgenoten. Advertenties hebben hierdoor een groot en langdurig bereik.

Lowlands.nl

Lowlands.nl is het startpunt van alle communicatie. Al ver voor het festival begint, bezoeken mensen de website om te zien welke bands en artiesten zijn bevestigd. Nieuws wordt hier als eerste gepubliceerd waarna de informatie verder wordt verspreid via social media. Een aantal weken voor het festival komt het blokkenschema online dat door bezoekers gepersonaliseerd en gedeeld kan worden. Daarnaast is het mogelijk om te zien welke acts door Facebookvrienden worden bezocht. Op de site is een skyscraperpositie beschikbaar die op iedere (desktop/tablet)pagina wordt getoond. Er rouleren maximaal vijf verschillende banners waardoor het aantal impressies per banner hoog blijft.

Optimistische prognoses

Of het festival dit jaar door kan gaan is natuurlijk afhankelijk van wat de Nederlandse overheid bepaalt. Maar de prognoses zijn optimistisch. 

Contact

Adverteren in de Daily Paradise of op Lowlands.nl? Neem contact op met Mariska Jankovits via mail of (030) 693 11 77