Binnen de uitgeverij maken we meer dan 25 toonaangevende magazines waarmee we diverse doelgroepen optimaal bedienen. We houden net als onze lezers van de geur van papier en van de mogelijkheden die print biedt: foto’s die van de pagina’s afspatten, de creatieve wisselwerking tussen tekst en beeld en mooie verhalen waar je goed voor gaat zitten. Daarbij spelen we optimaal in op de smaak van onze doelgroepen. Wie onze tijdschriften naast elkaar legt, ziet dan ook een grote verscheidenheid in uitstraling, toegesneden op de wensen van onze lezers.
Maar dat betekent niet dat we ons blindstaren op papier. Wij zoeken altijd naar het medium dat het beste past bij onze content en onze doelgroep. Doorgaans is dat een combinatie van print (tijdschrift) en online (een nieuwsgedreven website, nieuwsbrief, sociale media en vlogs), indien nodig uitgebreid met evenementen, cursussen en andere contentgedreven diensten of producten.
Uitgeven en advies
Wij delen regelmatig onze expertise. We begeleiden restylingen, ontwikkelen concepten voor nieuwe merken en voeren uitgeeftaken uit voor partners. Wat is daarbij onze meerwaarde? Wij zijn gespecialiseerd in krachtige content, toegesneden op de doelgroep. En dankzij een goed doordacht marketingbeleid slagen wij er in abonneegroei te realiseren met een beperkt marketingbudget. Die expertise vertalen we in succesvolle bladformules en uitgekiende marketing-, communicatie- en uitgeefstrategieën.
Sales
Wij verzorgen de advertentieverkoop voor meer dan 50 mediamerken. Dat doen we natuurlijk voor onze eigen tijdschriften en websites, maar ook voor diverse opdrachtgevers. Zoals IDFA, NFF, Museum Vereniging, AVVN, Ons Amsterdam, Theaterkrant.nl. Onze Unique Selling Points zijn: een uitgebreid netwerk van beslissers in allerlei sectoren, een breed, crossmediaal portfolio dat ons in staat stelt optimaal in te spelen op de behoeften van adverteerders, en een ervaren team dat actief meedenkt met de klant. Onze verkopers zijn bekwame netwerkers en relatiebouwers met een ongekende verkoopkracht.
Abonnementenbeheer
Virtùmedia weet als tijdschriftenuitgever hoe belangrijk een goede abonnementenadministratie is. Abonnees zijn immers de basis van uw bedrijfsvoering. Onze ervaring met en kennis van goed abonnementenbeheer heeft geleid tot een efficiënte no nonsense aanpak. Wij houden het graag simpel én betaalbaar. Verwacht van ons dus nuchtere, praktische oplossingen en scherpe prijzen.
Marketing & Communicatie
Onze marketingafdeling is verantwoordelijk voor de online en offline (b2c) communicatie voor onze magazines. Dagelijks wordt er gewerkt aan nieuwe campagnes, van pitch tot aan uitvoer. Door middel van new business, barters en samenwerkingen met externe partijen vergroten we de zichtbaarheid van beide partijen te vergroten. De focus ligt daarbij op het behalen van positieve resultaten. Door middel van analyses wordt de voortgang van de campagnes gecontroleerd.
Vormgeven & design
Virtumedia denkt graag mee over de vormgeving en design van diverse uitingen.
Online uitgeven
Wij maken nu ook digitale magazines. Dit doen we samen met onze zusterorganisatie Twin Digital. Het digitale magazine luisterend naar de naam Diziner is een nieuwe ontwikkeling hoe informatie compact, aantrekkelijk en praktisch ontsloten kan worden. Met dit digitale magazine kan je je doelgroep makkelijk van extra informatie voorzien, je hebt de regie namelijk helemaal zelf in handen. Diziner is eenvoudig in gebruik, meetbaar en volledig vormgegeven naar iedere look en feel.