Waarom Virtùmedia

Wij geloven in de kracht van content

Virtùmedia is een creatief en ondernemend mediabedrijf. Voor ons begint alles met krachtige content, toegesneden op de behoeftes van de doelgroep. Wij boeken succes door experts te zijn op het gebied van crossmediale content. Op deze manier slagen wij er in op alle fronten groei te realiseren. Met onze sterke merken bereiken wij iedere maand honderdduizenden mensen in Nederland en België.

We geven zelf magazines uit, maar we stellen onze kennis en ervaring ook beschikbaar aan anderen. We verlenen uitgeefdiensten, zijn bladenmaker of bladendokter, verzorgen marketing en sales, en zijn abonnementenbeheerder voor uitgaven van collega’s. En mogelijk dus ook voor die van u.

Missie

Virtùmedia streeft ernaar krachtige content aan te bieden aan mensen met een passie. Rond de passies van onze doelgroepen bouwen wij multimediale platformen waarmee we onze lezers optimaal bedienen. Of ze nou op zoek zijn naar inspiratie, informatie of connectie met gelijkgestemden. Op die manier transformeren wij nice to know in need to know.

Kernwaarden

Passie

Wie zich richt op mensen met een passie, moet die passie natuurlijk ook zelf bezitten. Onze (web)redacteuren hebben een passie voor de onderwerpen waarover zij schrijven, onze marketeers brengen die onderwerpen met passie aan de man, en onze advertentieacquisiteurs willen, net als de medewerkers van onze lezersservice, hun klanten optimaal bedienen.

Creativiteit

Wij geven creativiteit alle ruimte, zodat goede ideeën hun versheid behouden. Dat leidt tot betere content, slimmere marketing, succesvollere advertentieverkoop en een soepelere omgang met lezersvragen.

Ondernemerschap

Wij stimuleren ondernemerschap op alle fronten. Dat betekent dat we altijd op zoek zijn naar nieuwe kansen. Het betekent ook dat we onze mensen veel verantwoordelijkheid geven. Zodat ze snel en accuraat kunnen inspelen op de vele veranderingen die ons vak kenmerken.

Aandacht

Onze uitgeverij groeit snel, maar we waken ervoor dat we de menselijke maat niet uit het oog verliezen. Daarom hechten we zoveel waarde aan aandacht. Aandacht voor de content die we maken, aandacht voor onze klanten én aandacht voor onze collega’s.

Sales

Wij verzorgen de advertentieverkoop voor meer dan 50 mediamerken. Dat doen we natuurlijk voor onze eigen tijdschriften en websites, maar ook voor diverse opdrachtgevers. Zoals IDFA, NFF, Lowlands, AVVN, Geschiedenis Magazine, Ons Amsterdam en Theaterkrant.nl. Onze Unique Selling Points zijn: een uitgebreid netwerk van beslissers in allerlei sectoren, een breed, crossmediaal portfolio dat ons in staat stelt optimaal in te spelen op de behoeften van adverteerders, en een ervaren team dat actief meedenkt met de klant. Onze verkopers zijn bekwame netwerkers en relatiebouwers met een ongekende verkoopkracht. 

Wilt u een samenwerking met één van onze magazines (mooie merken)? Of heeft u een project dat volledige (media) sales nodig heeft? Schroom dan niet en neem contact ons op.

Uitgeefdiensten en advies

Wij delen regelmatig onze expertise. We begeleiden restylingen, ontwikkelen concepten voor nieuwe merken en voeren uitgeeftaken uit voor partners. Wat is daarbij onze meerwaarde? Wij zijn gespecialiseerd in krachtige content, toegesneden op de doelgroep. En dankzij een goed doordacht marketingbeleid slagen wij er in abonneegroei te realiseren met een beperkt marketingbudget. Die expertise vertalen we in succesvolle bladformules en uitgekiende marketing-, communicatie- en uitgeefstrategieën.